DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER REGISTRAR UN ANIMAL DE COMPANYIA
- En cas de nova inscripció al RGAC d'un animal provinent fora de l'Estat cal annexar la còpia del passaport.
- En cas de nova inscripció d'un animal provinent d'un altre Registre dins de l'Estat. Cal annexar la documentació acreditativa de la identificació de l'animal (exemple: document de la REIAC, cartilla veterinària, etc.).
- En cas de canvi de propietari de l'animal cal annexar la documentació que l'acredita (contracte de compravenda, document d'adopció,...).
- En el cas de donació el document que l'acredita ha d'informar de les següents dades:
- Dades d'identificació bàsiques del nou i de l'anterior propietari (nom i cognoms, número de document d'identitat).
- Dades bàsiques de l'animal (espècie i número de microxip).
- Voluntat de donació de l'animal per part de l'anterior propietari al nou propietari.
- Ha d'estar signat per l'anterior i el nou propietari.
- Ha d'informar de la data de la donació.
- En cas de mort de la persona propietària la persona que rep en herència o llegat l'animal ha de presentar els següents documents:
- En cas de successió testada: document d'acceptació de l'herència, certificat de defunció, certificat d'últimes voluntats i còpia del testament.
- En cas de successió intestada: acta de declaració d'hereus abintestat, certificat de defunció i certificat d'últimes voluntats.
- En el cas de donació el document que l'acredita ha d'informar de les següents dades:
- DECLARACIÓ RESPONSABLE QUE N'ÉS PROPIETARI (En el cas que no hi hagi contracte de compraventa, document d'adopció, de donació...)